النتائج 1 إلى 5 من 5

الموضوع: استفســـــار

Pharma Student

افتراضي استفســـــار

انا بكالوريوس السنه دى ان شاء الله وكنت عاوزه اكمل دبلومه كلينكال فكنت عاوزه اسال بيبقى شروطها ايه وبتبدا امتى وتبع قسم ايه وهل هى الاحسن ولا احضر ماجيستير ولا اييه

Pharma Student

بصي يا قمر الافضل تخدي دبلومة الاول با اننا دناش كلينيكال فالاحسن تكون هي رق واحد وبعدين ماجيستير عشان يكون عندك خلفية ومرجعية والافضل كمان تخديها في طنطا واي استفسار قوليلي لاني هقد فيها ان شاء الله

Pharma Student

شكرا على ردك بس كنت عاوزه اعرف بقى هى هتاخد وقت اد اييه ؟؟؟ وكمان الماجيستير بيبقى سنتين ولا اكتر ؟؟ انا تقديري جيد جدا ان شاء الله فهل ده بيفرق بقى ولا اييه ؟؟بس اشمعنى طنطا ؟؟ اسهل يعنى وكده ولا معتمده اكتر ؟ والتقديم بيبقى امتى وكده وشكرا ليكى يا جميل
    انا حاسه انى محتاره ومش فاهمه اى حاجه في الموضوع ده

Pharma Student

دبلومة الفارما بتكون سنة غالبا وبيكون فيها جزء عملي بتنزلي مستتشفى اما الماجيستير على الاقل 3 سنين ومصاريفه كتير ممكن يدخل في 20 الف طنطا احسن لانها معتمدة اكتر وغير كده دكاترة كلينيكال هما الي بيدرسوا اما في المنصورة دكاترة الصيدلانيات التقديم بعد ما سنة رابعة تتمتحن وانا لو عرفت حاجة هقولك ان شاء الله وانتي كمان لو عرفتي حاجة قوليلي

Pharma Student

اها فهمت بس انا كنت فاكره ان لما التقدير يكون قليل لازم تاخد الدبلومه عشان تعرف تاخد الماجيستير وكده بس 20 الف ده رقم كبير اوى .خلاص ربنا يسهل ان شاء الله لو عرفت حاجه جديده هبلغك بقى