صفحة 2 من 7 الأولىالأولى 1234 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 11 إلى 20 من 70

الموضوع: ملعون أبو دى كورة

Pharma Student

برده كالعاده هنسيب الموضوع كله ونمسك فى الامن ورجال الشرطه ,يا جماعه هو انتو مشفتوش اعداد الجماهير هم الامن بقى كانو هيعرفو يقفوا الناس دى كلها ازاى
    وبعدين انا مش عرفه بجد الشعب المصرى ايه الى جراله انا بجد حزينه على الى بيحصل فى البلد وحزينه اكتر على الناس الى بجد معتش فى حاجه اسمها الشعب المصرى الاصيل يا خساره بجد على البلد تفتكروا الحاجات دى كان ممكن تحصل فى عهد مبارك ؟
    انا اصلا واحده من الناس الى مليش خالص فى الكوره بس افتكر ايام ما كانت مصر بتلعب من سنتين تقريبا ايامها حبيت الروح الحلوه الى كانت موجوده ايامها الى دلوقتى للاسف مش موجوده خااااااااااالص واسفه ع الاطاله

Pb CEO

حسبي الله ونعم الوكيل ،

mt-

Pharma Student

الى بيحصل فى مصر عامه من اضرابات ومظاهرات اكيد اكيد كله وراه ناس من برة ومن جوة

يعنى ايه قدام ماسبيرو الفاظ م المتظاهرين للجيش وحركات مش ظريفه ابدا
    يعنى ايه من قدام مجلس الشعب سكاكين والفاظ للاخوان وعايزن الاخوان يمشو م البرلمان

بالله عليكو ده كلام ناس بتفكر يعنى المجلس لسه مكملش اسبوع ومش عاجبكو هو كان لسه عمل حاجه ده لسه فالبدايه

يعنى ايه الجزم تترفع فى وش منصه الاخوان مش دول الى سمحتلهم ياخدو الاغلبيه فى البرلمان وبتسمعو كلامهم ومحدش يقول ان الانتخابات مزورة

يعنى ايه فى صلاة العصر على الكوبرى يدعو عليهم فيها

يعنى ايه عايزن اعتصام للعمال
    يعنى ايه عايزين نكسر الجيش

انا الى فهمته ان ده كله معناه لازم مصر تقع شويه ناس بتضحك على الشعب وتفهمه معنى الحريه غلط

احنا لازم نفهم الاول يعنى ايه ديموقراطيه قبل مانمارسها

انا بفتح التى فى اطمن على بلدى وعلى جيشى لقيت ماتش كورة اتحولت الى مزبحه فجاه الشعب بقى معاه اسلحه وفجاه بقى يعمل مولوتوف وقنابل والظريف ان محجموعه م الشرطه واقفه يترمى عليها قنابل

ليه عايزين تكسرو الامن والشرطه والجيش

ليه عايزين كل حد فى ايده حمايه المواطنين والبلد ومنشاتها عايزين تكسروه كل ده عشان الاناركيه وسقوط جميع الدول الا دوله اسرائيل زى فيلم فانديتا بتاعكو والماسك بتاعه الى بقى منتشر اكتر من علم مصر

هو فى ايه بالظبط
    انا هنا فبلدى اكتر من حاله اختطاف منهم واحد مخطوف من قلب بيته
    ووبنت مخطوفه من وسط اهلها فبيتها

انا حاسه ان الامن مش عارف يرضيكو ازاى ياشعب مبيعجبوش العجب
    لما ينزل ويضرب الناس الحقو الامن مفترى علينا ويسقط ويسقط وبيموت الشعب وعايزين القصاص

ولما يسبكو تولعو فى بعض الحقو الامن مش بيحمينا وهو السبب ان الناس دى ماتت عايزين حقنا وعايزين حق الشهدا فلوس ومعاش وتعينات وبسرعه والان وحالا

حاله م الفوضى وسط شعب مصر هدفها ان مصر تقع انما نسمح بده او كلنا نتماسك ونتصدى ليها
    مش مهم الجمهور يحضر الماتشات مش مهم ماتشات خالص
    مش مهم زياده الاجور مش مهم حد ادنى
    مش مهم محاكمات الان تتاجل لما البلد تستقر
    مش مهم التعويضات والوظايف للمصابين الى اكترهم لما شفتهم فى لقاءات معرفش ممكن يشتغلو ايه
    مش مهم الدستور الاول ولا الرئيس الاول
    كل ده حاجات متساويش الاستقرار

الاهم من كل ده هو الامن واننا لازم نرجع كرامته ونديله الثقه ونقف جنب الجيش والشرطه احنا محتاجين للامن اول حاجه واهم حاجه بلا دستور بلا رئيس بلا غيره

ايه يعنى لو معايا مرتب كويس والناس اخدت اعدام وانا مش حاسه بامان هعرف حتى انزل شغلى

بلا مظاهرات بلا اعتصامات بلا قرف مصر اهم

اتمنى مورى ران (الوحيده الى بترد وبتكون ديما ضد المجلس ومع الثوار)تقرا الكلام ده وتوصل لاصحابه والى وصلهم الفكر ده ان مصر محتاجه للبناء والهدوء

اخر حاجه هقولها فى ناس شغاله كويس اوى عشان الاناركيه اما بقى نسايرهم واما اننا نختار بين امان مصر ومطالبنا

-----

نست اقولكو فى حريق فى استاد القاهرة يعنى مخطط حرق مصر مش كدب وخرافات فى سرقات فى بنوك

المجمع العلمى الى بيساوى مصر اتحرق واقسام وامن الدوله والاستاد

اظن دى حاجه تخلى الى عنده عقل يفكر
    -----
    دى كمان صورة عجبتنى اوى اوى

Super Moderator

نست اقولكو فى حريق فى استاد القاهرة يعنى مخطط حرق مصر مش كدب وخرافات فى سرقات فى بنوك
    اللى اعرفه انه مش حريق
    بتوع الزمالك ولعوا اللافتات بتاعتهم بتاعه ماتش الزمالك عشان يوضحوا للناس ان لو الكوره هتعمل كده يبقى ملهاش لازمه

_ ده اللى قرأته معرفش صح ولا غلط _

بس دا مايمنعش ان فى حاجات غريبه بتحصل ! سرقه البنوك اللى كانت فى اليومين اللى فاتوا دول بالذات وخطف السياح و الماتش ده اللى كان تقريبا مش متأمن خالص !

ربنا يستر

Pharma Student

والله يااميرة انا سمعت ان فى حريق فالاستا ومكملتش الخبر ودمى اتحرقت وقفلت التى فى عشان اكمل حرق باقى دمى فى الفيس والنت

ناس عايزة تولع فالبلد والمشكله ان الاهلى خسر لو كان كسب كانو عملو ايه
    ده معناه انهم مش مستنين النتيجه هما عايزين يضربو ويهزو مصر وخلاص

انا مع رجوع قانون الطوارئ والمحاكمات العسكريه ووجود كرامه ونفوز الداخليه

Super Moderator

ناس عايزة تولع فالبلد والمشكله ان الاهلى خسر لو كان كسب كانو عملو ايه
    ده معناه انهم مش مستنين النتيجه هما عايزين يضربو ويهزو مصر وخلاص
    صح مش موضوع مكسب وخساره
    الناس دى داخله وعامله حسابها على كده كسبوا خسروا هو ده اللى هيتعمل

Pharma Student

مستشفى بورسعيد عايزة ناس متبرعه للدم ارجوكو الى يعرف حد فبورسعيد يتصل عليه الان

انا عارفه ان الوقت متاخر وممكن ناس تحسها قله زوق انكو تتصلو فالوقت ده

بس فى ناس بتمووووووووووت ولازم متبرعين بالدم\

بكرة فى وقفه حداد عايزة الاقى اهل مصر الطيبن الخلوقين الى واقفين بكرة لازم كلنا ننزل نحافظ على بلدنا من الخونه ونرجع للامن ثقتنا فيهم

نعم رجوع قانون الطوارئ
    نعم للمحاكمات العسكريه
    نعم لفرض قانون منع التظاهرات والاعتاصمات

رغم انى كنت ضدهم بس الان معاهم وعايزياهم عشان اقدر امشى فالشارع واخرج وانا مامنه على نفسى

Pharma Student

مهو المجلس المبجل عايز كدةةةةةةةةةةةةةة ان الناس متحسش بالامان وتقول مكنش بيحصل فعهد مبارك وبتاع
    وعايزين الطواريء تاني ترجع وكل اللي بدأ يتقال للاسف
    بس الحمد لله الغالبية العظمي شايفة الحقيقة واضحة ان كل ده مدبررر علشان ده يتقال ونرجع نبوس رجليهم يحمونا تااني
    الحماية والامان اللي بتقولوا كانت موجودة ايام مبارك علشانه كان قاعد عالكرسي بيسرق خير مصر هو واللي معاه
    لكن لما اتشالو ازاي وازاي بقي لاززززززززم يخربوها ويقعدوا علي تلها ........ وحسبي الله ونعم الوكيل
    وبالنسبة للشرطة الامورة ......... هي متعرفش يعني تراعي ربنا وتحمي شعبها بأدب وبما يرضي الله وتشتغل عدددددددددددددددددددددددددل
    والا هي ياما تعجن الناس فبعضها ياتسبهم يعجنوا فبعض!!!!!!!!!!!1
    ده ايه الهبل اللي احنا فيه دةةةةةةةةةةة

Pb Elite

بسم الله الرحمن الرحيم
    الى ملهوش كبير ، يدور على كبير يشتريه .....

ومحدش يتكلم على الشرطة ، لان انا لو مكان العسكرى الى واقف ، مش هعرض حياتى للخطر لان سواء اتضربت او ضربت هطلع انا المتهم فى الاخر ... و كده كده مين هيدور عليا فى وسطة الزحمة ديه و يقول محمتش الناس ليه و قمت بوظيفتك .

متخفوش .. لسه الى جاى اصعب بكتير
    انما الامم الاخلاق ما بقيت فان هموا ذهبت اخلاقهم ذهبوا ...

Pharma Student

ياميرة واضح انها حريق بجد
    ربنا يستر

د_اوركيدا

فاكرة مبارة الاهلى وكيما اسوان لما الشرطه تدخلت الى كانت بيتعور فى صوباع رجله الصغير كانو بيطلبو ليه القصاص ومحدش يقول هيا ممكن تلم البلطجيه دول بدون اصابات دى تبقى احلام يقظه

وبعدين انتى عارفه الماتش كان عدد مشاهدينه كام والقوات الى بتامن كام؟
    عارف كان معاهم اسلحه ايه؟
    عارفه ان الامن نفسه كان بيترمى عليه قنابل

احنا عمرنا ماهنقول عايزين مبارك
    بس هنقول عايزين امن

وانتى فاكرة لو سمعنا كلمكو وكلام الاعتصامات والمظاهرات البلد هتهدى
    بيتهيالك
    الشرطه الان حاسه انها بتردلنا الى اتعمل فيها وبتقول طالما مش عجباهم خليهم يشربو
    والجيش الوحيد الى انا بلاقيه فالشارع

لما يرجع الجيش بقى مين الى هيامنا
    انتو هتنزلو تامنونا
    البرادعى هيبعت يجيب لنا قوات من برة تامنا

ارجوكووووووووووو كفايه بقى فوضى وتظاهرات واقعدو فى بيتوكو
    هو كل واحد مش لاقى ليه شغله هيشتغل محلل سياسى

ياجماعه انا مش عايزاكو تنسو ان السياسه لعبه كبيرة واحنا اكبر منها ومش متمرسين فيها

صفحة 2 من 7 الأولىالأولى 1234 ... الأخيرةالأخيرة