الحــــــــــــ♥♥♥ــــــــــــب .. بين ماء و نــــــار .. ( قصة طويلة على حلقات ) .. تـــــــابعونـــــا ..^_^
http://etudiantdz.net/vb/imgcache/15140.imgcache.gif
تحيـــــــة طيبة و بعــــــــد ،،،،
أولا .. وحشتوني جدا جدا جدا .. و وحشني المنتدى قوي قوي ..
اتمنى يا رب تكونو بتمام الصحة و العافية ..
و يــــــا رب تعجبكم القصة ..
كفاية لك بقى و ندخل علطول في الموضوع و أسيبكم تعيشو مع القصة ..
.. الحلقة الأولى ..
جلست عائلة (صدقي علوان )علي مائده الطعام لتناول طعام الافطار.......بداخل قصرهم الذي ينم كل شئ بداخله عن الذوق الرفيع .....والترتيبات المتقنة .....وفي نفس الوقت........الثراء الفاحش......
صدقي وهو يلوك قطعة خبز في فمه: امال فين شمس؟؟.......مانزلتش لغاية دلوقتي ليه؟؟
سوسن هانم : والله ما اعرف ........ده النهارده اول يوم في دراستها .....بس هي علطول كده متأخرة .......اصل......
وهنا يقطع كلامها صوت شمس المرتفع وهي تركض علي سلالم القصر: صباح الخير مامي ........صباح الخير دادي
سوسن : يابت خرمتيلي ودني ........100 مرة قولتلك البنت لازم تكون هادية وصوتها واطي
يضحك حسين ضحكة مجلجلة ثم يقول: وماله يا سوسن ........سيبي البت علي راحتها ........اقعدي يا حبيبتي
شمس وهي تجلس علي المقعد : انت بس اللي ناصفني في البيت ده يا بابا..............مش عارفة من غيرك كنت عملت ايه
سوسن متصنعة الغيظ: بقي كده يا شمس .......انتي خلاص نسيني اني امك.....ويهمني مصلحتك
شمس وقد بدأت في تناول الطعام : لا يا مامي.......طبعا مانستش .....بس انتي علطول بتحبكيها عليا .......وبابا دايما فاردها......
صدقي بابتسامة واسعة: طبعا يا حبيبتي ..........انتي بنت صدقي بيه علوان.......عايزك تشوفي نفسك كده .........وتعملي كل اللي انتي عايزاه..........ومالكيش دعوة بكلام مامتك اللي لا بيودي ولا بيجيب
همت الوالده بقول شئ ولكن قاطعها مشهد شمس وهي تقوم من علي المائده وتتناول حقيبة يدها ......
-بــــــت يا شمس .......انتي كده كلتي؟؟ ده انتي لسه قاعده ........
شمس وهي تميل علي والدتها وتقبلها: معلش يا مامي ..........لازم الحق المحاضرة .........ماينفعش اروح متأخرة
الام بخبث : ومن امتي ده بقي ان شاء الله؟؟..............ده انتي علطول متأخرة .......وعلطول مش هامك مصلحتك
شمس بضيق : ما خلاص بقي يا مامي.....من الصبح عمالة تهزأيني وساكتة ......
الام بضجر : والله ما فيه فايده فيكي ..........هتفضلي كده طول مانتي ماشية ورا كلام ابوكي
هز صدقي رأسه مبتسما وغمز لشمس بعينه وكأنه يقول لها ( ولا يهمك من الكلام ده وحاولي تلمي الموضوع)
تلقت شمس الاشارة ......فقالت بابتسامة هادئة متصنعة: حاضر يا مامي ........من عنيا......هسمع كلامك في كل حاجة ......ودلوقتي ممكن بقي امشي؟؟
سوسن وهي تشعر ان ابنتها ( بتسكتها وخلاص): ماشي ياختي.......اتفضلي.....بس اياكي ترجعيلنا بمشكلة.........وفي الكلية انسي خالص انك بنت صدقي علوان........بلاش الانعرة علي خلق الله
شمس وقد اصابها الملل فردت بنفاذ صبر: طيب يا مامي ........اي خدمات تانية؟؟
-لا شكرا يا ختي..........وخدي بالك وانتي بتسوقي
لم تجب شمس وانما اتجهت بخطوات مسرعة نحو باب القصر ...وهي تشعر انها اخيرا قد نجحت في الهروب من هذه المحاضرة الصباحية والتي تستمر معها طوال فترة الدراسة ....فتمتمت : ربنا يهديكي يا ماما يا مدوخاني .........ثم رسمت علي شفتيها ابتسامة ساخرة وهي تقفز بداخل سيارتها الرياضية الحمراء : ويهديني انا كمان .........
وانطلقت شمس بسيارتها بسرعة فائقة لتطلق مع انطلاقها عاصفة من الرمال المتطايرة والتي حجبت الرؤية تماما
داخل القصر وعقب خروج شمس .......
سوسن بقلق: انت ليه استغنيت عن السواق بتاعها؟؟
صدقي بللا مبالاة: بنتك اللي طفشته .........كل شوية تتسببله في مشاكل .....لغاية لما الراجل زهق.....
سوسن بضيق: يعني هي بنتي انا لوحدي.....مانت السبب في دلعها ده ......بدل ما تأدبها تقعد تقولها اعملي اللي انتي عايزاه........بالذمة ده كلام؟؟
صدقي وهو يقوم من علي المقعد ويرتدي جاكت البدلة الانيق: بقولك ايه........هو انتي خلصتي محاضرة شمس .....هتمسكي في محاضرتي .......طلعيني من دماغك بقي ......
سوسن متصنعة الهدوء: يا حبيبي انا قلقانة عليها......بنتك جميلة وغنية وعلشان كده حاسة انها سيده العالم ........وكل يوم والتاني عاملالنا مشاكل ومفيش علي لسانها غير (انت ماتعرفش انا بنت مين؟؟.....انا بنت صدقي علوان )............علمتها الغرور يا صدقي .......دلوقتي محدش بيقدر يقف في وشها ولا يصدها .......انا خلاص تعبت منها.......البت بتعاملني علي اساس اني صاحبتها مش مامتها........مش بتحترمني خالص
صدقي بضجر: مش بتحترمك ايه؟؟.........ماهي بتقولك يا مامي
سوسن بعصبية : يا سلام .......يعني خلاص كلمة مامي دي هي الاحترام كله؟؟.........انا قصدي في اسلوب كلامها معايا يا سي صدقي
زفر صدقي بملل ثم قال بلهجة حاول بها ان تكون هادئة : انا زهقت يا سوسن ......ارحميني بقي.....البت لسه صغيرة......دي يادوب في تانية كلية ......بكرة تكبر وتعقل .......وبعدين ماتنسيش انها البنت الحيلة.....وجبناها بعد 20 سنة جواز .........وبعد كتير من المحاولات ........احنا مش هنعيشلها طول العمر يا سوسن........لازم ندلعها دلوقتي......امال بس هندلعها امتي.......؟؟
اطلقت سوسن تنهيده عميقة وهي تقول: ما ده اللي انا خايفة منه.......نفسي تتحمل المسئولية اكتر من كده .........نفسي تهتم بدراستها ........لاننا زي مانت قلت مش هنعيشلها ....
صدقي وهو يربت علي كتف سوسن: ماتقلقيش يا سوسن ..........بنتك تقدر تحمي نفسها من اي حد .......لازم ماتبقاش ضعيفة .........لازم يطلعلها ضوافر وانياب ........علشان تقدر تعيش في البلد دي بسلام من غير ما حد يستغلها او يضحك عليها .....
اومأت سوسن برأسها وهي تقول : ربنا يحميها ........
صدقي وهو يقبل رأس زوجته : ان شاء الله........يالا انا ماشي دلوقتي.....عايزة حاجة ؟؟
سوسن وهي تربت علي يده الموضوعة علي كتفها : عايزة سلامتك يا حبيبي......
بدون كلمة اخري خرج صدقي من باب القصر ليترك وراءه سوسن مستغرقة في تفكير عميق......
يتبع.........
http://www.pharma-board.com/board/images/sex/male.gif
Dr.M.Hegazy