النتائج 1 إلى 7 من 7

الموضوع: طلب من ممتحنى التخلفات

Pharma Student

افتراضي طلب من ممتحنى التخلفات

لو سمحتوا ياجماعة لو حد امتحن اى مادة من امتحانات التخلفات وخاصة العقاقير ياريت يصوره ويحطه على المنتدى وجزاكم الله كل خير
    التعديل الأخير تم بواسطة نونة دودو ; 02-06-2010 الساعة 06:21 AM

Pharma Student

اشمعني العقاقير بصفه خاصه

Pharma Student

اصل انا خايفة من العقاقير جدا وما زاكرتش غير حاجات بسيطة منها وبما ان كان نفس المنهج كنت عاوزة اشوف الامتحان عامل ازاى فياريت ان شاء الله لما تمتحنوا اى مادة تنزلوا الامتحان بتاعها

Pharma Student

سلام عليكم بالنسبة للدكتورة اللى بتسال على امتحان العقاقير تخلفات تانية الامتحان كان نسخة من امتحان السنة اللى فاتت تخلفات برضه يعنى جزء الدكتور حسن صح وغلط كان نفسه بالضبط نفس الجمل والترتين وعموما امتحانات دكتور حسن دايما معروفة ومعادة يعنى حل الامتحانات تكفيها جزء subtreneanكان نفس السنة اللى فاتت تخلفات برضه كان short notsعن النباتات بتاع العملى بس
    اسفة مش هعرف انزلك الامتحان بس ع العموم هو موجود فى مكتبة بيبر امتحان السنة اللى فاتت 2009 وهو نفس بتاع السنة دى وربنا يوفقك ان شاء الله العقاقير بسيطة مش صعبة ولا حاجة ماتخوفيش نفسك بس منها وهتعدى ان شاء الله بلاش توهمى نفسك دى نصيحة منى عشان انا وهمت نفسى لدرجة انى مادخلتهاش فى سنة تانية الترم التانى مع انى كنت جايبة فيها جيد جدا ترم اول وللاسف شلت المادة كلها بس انا اللى خوفت نفسى منها توكلى ع الله وهتعدى ان شاء الله
    ان شاء الله خير ربنا معاك

Pharma Student

شكرا يادكتور بجد ربنا يكرمك ويطمنك طب لو سمحتى هو الشفوى بتاع العقاقير بيسالوا فى جزء ال un organized بيتسأل في كتير اصله صعب قوى

Pb Elite

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الهدى مشاهدة المشاركة
    سلام عليكم بالنسبة للدكتورة اللى بتسال على امتحان العقاقير تخلفات تانية الامتحان كان نسخة من امتحان السنة اللى فاتت تخلفات برضه يعنى جزء الدكتور حسن صح وغلط كان نفسه بالضبط نفس الجمل والترتين وعموما امتحانات دكتور حسن دايما معروفة ومعادة يعنى حل الامتحانات تكفيها جزء subtreneanكان نفس السنة اللى فاتت تخلفات برضه كان short notsعن النباتات بتاع العملى بس
    اسفة مش هعرف انزلك الامتحان بس ع العموم هو موجود فى مكتبة بيبر امتحان السنة اللى فاتت 2009 وهو نفس بتاع السنة دى وربنا يوفقك ان شاء الله العقاقير بسيطة مش صعبة ولا حاجة ماتخوفيش نفسك بس منها وهتعدى ان شاء الله بلاش توهمى نفسك دى نصيحة منى عشان انا وهمت نفسى لدرجة انى مادخلتهاش فى سنة تانية الترم التانى مع انى كنت جايبة فيها جيد جدا ترم اول وللاسف شلت المادة كلها بس انا اللى خوفت نفسى منها توكلى ع الله وهتعدى ان شاء الله
    ان شاء الله خير ربنا معاك

ربنــا يطمـنك يـادكتـورة العقـاقيـر ضـايعـة خـالص مـن كتـر الخـوف منهـا الـواحد مش عـايـز يقـربلهـا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نونة دودو مشاهدة المشاركة
    شكرا يادكتور بجد ربنا يكرمك ويطمنك طب لو سمحتى هو الشفوى بتاع العقاقير بيسالوا فى جزء ال un organized بيتسأل في كتير اصله صعب قوى
    بصـى اللـى بيحـصل كـل سنـة فـى الشفـوى أنهـم بيجيبـو عينـات مـن اللـى أشتغلـناها وأخدنـاها فـى العمـلى ويسـألونـا فيـها

Pharma Student

سلام عليكم لا شكر على واجب ياجماعة كل الحكاية انى مش عاوزاكم تقعوا فى اللى انا وقعت فيه بجد الترم التانى الكل بيخاف منه وبالذات ان النظرى بتاعه مالوش علاقة كبيرة بالعملى زى الترم الاولانى اللى يكون مذاكر العملى كويس كانه ذاكر النظرى وده اللى بيخوف من الترم التانى بس والله ياجماعة انا ناس كتير قوى فى دفعتى كانوا ضايعين ترم اول عقاقير وجابوا امتياز الترم التانى واللى بيعديهم بالذات جزا الدكتور حسن اهم حاجة فيه حل امتحانات السنين اللى فاتت اكتر من مذاكرة الجزء نفسه يعنى هتذاكرى من غير حل امتحانات ماينفعش
    اما بالنسبة للشفوى عادة الاسئلة بتكون على حاجات العملى اكتر بكتير من اى حاجة تانية يعنى جزء unorganized وrhizom حاجات العملى اكتر واكتر حاجة مميزة ليهم chemical test وكده يعنى وبعدين ان شاء الله الشفوى بيعدى حتى فى اسوا الظروف المهم ان شاء الله النظرى ربنا يكرمكم وتجيبوا فيه درجة كويسة ان شاء الله
    وبالتوفيق ياجماعة
    ربنا معاكم يارب
    اوعوا تخافوا بس وتوكلوا على الله وكل شىء بيعدى ان شاء الله