النتائج 1 إلى 8 من 8

الموضوع: امتحان الامبريولوجى

Pharma Student

افتراضي امتحان الامبريولوجى

ايه رايكم يا اعدادى فى اللى حصل فينا ده يوم الخميس المشئوم فى امتحان الامبريولوجى بجد انا مش مصدقة اللى حصل لنا ده
    المفروض الامتحان كان الساعة 9 ودة المفروض وصلت الجامعة فى معادى بالظبط ياجماعة لقيت زحمة امام مدرجات علوم ولا طابور الجمعية لا ده طابور الجمعية ارحم ليت الدفعة دخلت المدرج دخلت باعجوبة لا مش انا اللى دخلت انا دخلت بقوة الدفع ياجماعة تخيلوا المنظر بنات وولاد على بعض وزحمة ما فيش بعد كده وبعد عناء طويل ولف هنا وهناك اخيرا عرفنا المدرج اللى هنمتحن فيه ازدحمت الجماهير امام المدرج وعينك ماتشوف الا النور اقصد الضلمة حصلت مجزرة المهم دخلت المدرج بمعجزة للامتحان تخيلوا بعد مرمطة اربع ساعات كاملة واقفة على رجلى وحلرقة الدم دية لدرجة انى فكرت امشى وبلاه الامتحان دة المهم دخلت الامتحان وكل اللى ذاكرته طار طبعا ومش فاكرة اى حاجة لا واللى خنقنى اكتر ياجماعة انى دخلت المدرج لقيت الدكاترة جوة مش حاسين بالمجزرة اللى بره دى خرجت من الامتحان وانا مش فاكرة ايه فى الامتحان بعد اللى شفته ده وكرهت كلية صيدلة واليوم اللى دخلتها فيه وعلوم كمان والاسلوب الغير حضارى اللى اتعاملنا بية ده كان اية اللى هيحصل يعنى لو قسمونا حسب الارقام يا ريت اسمع ردودكم

Pharma Student

يا دكتوره مى هم فعلا كانوا مقسمنا وعلقوا جدول بكده بس تقولى لمين

Pharma Student

كرهت كلية صيدلة واليوم اللى دخلتها فيه وعلوم كمان والاسلوب الغير حضارى اللى اتعاملنا ب
    هو عندك حق فى معظم الكلام يا دكتورة مى, بس الجملة دى بجد, حضرتك غلطانة فيها.

لأن كليتنا جميلة والحمد لله, بغض النظر عن المواقف القليلة اللى بتبقى موجودة, بس مهما كان المعاملة لعموم الطلبة بتكون بإحترام عن المسخرة اللى كانت موجودة فى علوم, ونسأل البيه الدكتور ونقوله ده ينفع ولا يرضى ربنا, يقولنا ماهو المدرج اللى هناك "باظ",

أنا مش فاهم يعنى إيه "باظ" دى, ممكن حد يفهمنى؟
    وحد يشرح لى إزاى الدكاترة والمعيدين موافقين على المسخرة اللى كانت بتحصل وإن ألف و300 طالب وطالبة واقفين يرموا نفسهم على بعض والأولاد يرموا نفسهم على البنات, وكذلك البنات.

وبغض النظر عن الدكاترة, وبعد ما أثبتوا دناوتهم وإنهم فى منصب يبتلون به وهيكون بلاء عليهم بإذن الله طول ما هما مستمرين بالشكل ده.

الطلبة نفسهم, كان إيه موقفهم؟

أنا للأسف حاولت أخرج قبل ما أوصل لمرحلة إن وأنا بعد ما وصلت للباب بعد طول عناء مع الأولاد نفسهم قبل البنات, ووصلت بطاقة الدفع الآلى والحمد لله, لقيت بنت إنعدم منها الحياء للأسف, ربنا يهديها ويهدينى ويسامحنى على كلامى عليها ده, لكن لقيتها *********** .

والحمد لله دخلت الإمتحان وأنا مش شايف حاجة أدامى, وكتبت كام كلمة كده و الحمد لله. أنا والله مش هزعل لو جبت صفر من 5 فى الإمتحان ده بالذات علشان أنا كنت عايز أنسحب من الأول من المجزرة والملحمة اللى من غير داعى دى.

والمهم إننا لسه أدامنا بدرى فى الكلية ولازم ناخد بالنا من المواقف دى, مش علشان 5 درجات, نضحى بكرامتنا وحيائنا, وحتى لو الأمر متوقف على الكلية كلها, المفروض نعتز بنفسنا و أخلاقنا قبل حاجة.

آسف على الإطالة, بس كل ما أفتكر اليوم ده بزعل أوى بصراحة.

وصحيح نسيت أقول إن دكتور حسن الكاشف, وكيل الكلية, ورائد الجمعية العلمية لطلاب كلية صيدلة المنصورة, أطلعنا على اللائحة الجديدة والتى تم إعتمادها من الوزارة, واللى بدورها هتلغى مواد علوم والحمد لله, وده يدل على إن الكلية بتاعتنا حاسة بموقفنا, والحمد لله إن أخيرآ الوزارة وافقت على حاجة فيها مصلحة لينا, ولمزيد من المعلومات حول اللائحة الجديدة, وبعض الأسرار الجديدة التى حصلنا عليها من د/ حسن الكاشف, إنتظروا مجلة الجمعية العلمية قريبآ إن شاء الله.

تحياتى;

Pharma Student

لا يا دكتور ماكنش فى جداول كل اللى كان مكتوب ان جميع الطلبة هيمتحنو الساعة 9

Pharma Student

شكرا يا دكتور ع الرد وانا اتمنى ده يحصل فعلا

مسئول الجمعية العلمية

أنا أعتقد ان اللى حصل ده نتيجة لعدم أهمية الامتحان والدليل كمان ع كده ورقة اللحمة قصدى الاجابة اللى قرفت أمسكها حتى
    المهم علقة تفوت ولا حد يموت

homa fe3lan law kan el emt7an bel arkam kan hayeb2a a7san men so2 el samak elly e7na kona feh

Pharma Student

لو الكلام ده حصل يبقى انت أكيييييد فى مصر