صفحة 3 من 5 الأولىالأولى 12345 الأخيرةالأخيرة
النتائج 21 إلى 30 من 43

الموضوع: استفسارات خاصة بالدعاية

Pharma Student

متشكرة جدا جدا يا دكتور علي ردك وجزاكم الله خيرا
    تحت امرك

فعلا في ناس قالولي سيجما طالبة ناس .... هي سيجما اللي عند حي الجامعة تقريبا
    ايوة حي الجامعه عماره شركة سيديكو الدور الرابع او التالت وهناك بردو ايبكس ومالتي ايبكس شركتين محترمتين

وياريت تقولي رايك في فاركو
    هيا شركه محترمه كبدايه والايمدج بتاعتها حلوه ووادويتها واكله السوق بلا شك وده ميزة وعيب في نفس الوقت

ميزة: التحقيق بيكون سهل انشاء الله بشويه مجهود
    عيب: المندوب لا يهتم به هناك لان وظيفته تعتبر كماليه الي حد ما وده بيظهر ف ان المرتب قليل شويه ومفيش عربيه

بس كبدايه جميله جدا ويمكن النقل منها لشركه اخري اعلي في الماديات بسهوله وخصوصا لو دخلتي فاركو بي
    وهيا احد فروع فاركو المتخصصه في الانتي بيوتك فقط

ربنا يوفقك للخير دايما وتدل الناس ع الصح
    امين يا رب

واسفين ع الازعاج والاسئلة الكتير
    I am in ur services

Pharma Student

مش عارفة أشكر حضرتك ازاي يا دكتور ربنا يوفقك ويباركلك ف شغلك ..... هي فاركو قالولي لسا هيحددوا معاد الانترفيو ولسا مردوش ...
    وسيجما رحتها النهارده وقالولي هما حاليا مش محتاجين بس قالولي هاتي السي في بتاعك ...
    متشكرين جدا يا دكتور علي تعبك وجزاكم الله خيرا

Pharma Student

You Are Wellcome

Pharma Student

كنت عايز اسال عن شركة المهن الطبية؟؟

Pharma Student

كنت عايز اسال عن شركة المهن الطبية؟؟

لو مش قدامك غيرها روح بس تحط في بالك انها بدايه بس ومتطولش فيها وانته فيها ابدا اعمل انترفيوهات في اماكن تانيه
    مشاكلها الحرق فيها كبير وهيا شركه سامبل يعني تخش بكراتين السامبل للدكاتره وخلاص

Pharma Student

طب يادكتور بالنسبة للشركة المتحدة ايه هى طبيعة العمل فيه بالنسبة للصيادلة كمندوبين بس ؟

Pharma Student

سؤال ضرورى يادكتور وارجو الرد بسرعة
    اية افضل شركة ايفا فارما ولا ايبيكو ولية بالضبط ولو عندك معلومات عن المرتب والتفاصيل هنا وهنا يبقى تمام اوى
    شكرا مقدما

Pb Elite

موضوع رائع جزاك الله كل خير يا دكتور
    انا نفسى اشتغل m r بس مستنية فرصة كويسة
    ربنا يسهل ويوفقنا كلنا يارب

Pharma Student

سلام عليكم والله يادكتور انا حاولت اشتغل ميديكال ريب بس للاسف مابيرضوش بالنقاب وبعد ما خلاص فقدت الامل اتصلت عليا شركة سيديكو بعد مااشتغلت شهر ونص ف صيدلية ..بس عايزين ورقة اني متنازله عن التكليف ياريت توضحلنا رايك ايه ف موضوع التكليف وهل كل الريب بيتنازلو عن التكليف وشكرا ع الموضوع .........

Pharma Student

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة swordfish مشاهدة المشاركة
    طب يادكتور بالنسبة للشركة المتحدة ايه هى طبيعة العمل فيه بالنسبة للصيادلة كمندوبين بس ؟

انا بعتذر لزملائي عن التاخير في الرد لانشغالي ببعض الامور الخاصه بعملي
    الشركه المتحد للصيادله هيا شركه معتمده لتوزيع الادويه علي الصيدليات والمخازن طبيعه عمل الصيدلي فيها بيكون اختيارين
    اما مدير تيلي سيلز وده بيكون مدير للموظفين اللي بياخد طلبات الصيدليات والمسئول عن تنفيذ الطلبات دي
    صيدلي الفرع وده بيكون صيدلي كبير سنا غالبا
    اما مندوب في شركه المتحده اول مره اسمع عن الموضوع ده
    -----
    [
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elektra مشاهدة المشاركة
    سؤال ضرورى يادكتور وارجو الرد بسرعة
    اية افضل شركة ايفا فارما ولا ايبيكو ولية بالضبط ولو عندك معلومات عن المرتب والتفاصيل هنا وهنا يبقى تمام اوى
    شكرا مقدما

انا اسف اني رديت متاخر جدا بس دي كانت ظروف بجد

في فرق شاسع جدا ما بين الاتنين في كذا حاجة

الاتنين شركتين مصريتين الاتنين منتجاتهم قويه الاتنين منتجاتهم معروفه وشغاله جدا
    الفرق بقه ايبيكو الادويه ارخص الادويه اساس مش محتاجه كلام المندوب وظيفته انه بيدخل بكراتين السامبل للدكتور الاهتمام بالجانب العللمي مش تمام اوي الاسترس فيها مش عالي غالبا في تحقيق

ايفا شغلها طحن شويه عدد الزيارات اكتر شركه معتمده زي اغلب الشركات علي السرفسه عالادويه والمؤتمرات وكده فيها استرس عالي شويه

المرتباب الكل بيتجه للزياده دلوقتي اخر حاجة سمعتها عن ايفا ان المرتب بالاكسبنسات بيوصل 2900 ايبكو مرتبها ضعيف شويه كانو بيقولو في زياده الله اعلم

العربيه ايفا بتدي فيرنا بعد 3 شهور الي 6 شهور ايبيكو كانت بتدي لانوس تقريبا

شوفي بقه حسب المعلومات دي اه المفضل ليكي وتوكلي علي الله

في الاخر احب ااقولك قبل ماتدخلي اي شركه اعرفي الدوا الاول اللي هتشتغلي عليه
    -----
    موضوع رائع جزاك الله كل خير يا دكتور
    انا نفسى اشتغل m r بس مستنية فرصة كويسة
    ربنا يسهل ويوفقنا كلنا يارب
    الفرص كتير يا دكتورة اهم حاجة تعملي سي في وتوزعي كوبي منه علي الشركات اللي انتي عاوزة تشتغلي فيها وربنا يوفقك ويحققلك امنيتك
    -----
    سلام عليكم والله يادكتور انا حاولت اشتغل ميديكال ريب بس للاسف مابيرضوش بالنقاب وبعد ما خلاص فقدت الامل اتصلت عليا شركة سيديكو بعد مااشتغلت شهر ونص ف صيدلية ..بس عايزين ورقة اني متنازله عن التكليف ياريت توضحلنا رايك ايه ف موضوع التكليف وهل كل الريب بيتنازلو عن التكليف وشكرا ع الموضوع .........
    موضوع التكليف ده عامل مشاكل كتير قوي للراغبين في الدعايه الفكره ببساطه ان شركه الادويه بتامن عليك والحكومه بتامن عليك ومينفعش يتامن عليك مرتين بالاضافه ان ده ضامن انك مش تسيبيهم بعد ما تاخد تدريب معاهم وكده

انا عن نفسي مقدمتش في حركه تكليفي وطلعت ورقه واديتها للشركه بس ممكن الرجوع والتقديم في الحركه الجايه لانك ليك فرصتين

الناس بتعمل اه في الموضوع ده بقه ؟؟؟

اولا قوليلهم انك لسه متخرجه وانك متكلفتيش اساسا وانك مش هتعرفي تجيبي الورقه الا لما تبدا حركه التكليف

في احتمالين ياما يكبروا دماغهم لحد اما تيجي حركه التكليف يا اما يصروا علي انك تجيبيها ويقولولك اصرفي

في الحاله دي هتروحي وزاره الصحه تطلعي ورقه انك لغيتي تكليفك مختومه بختم الوزاره وتوقيع مدير عام تكليف الصيادله وتديها للشركه بس لازم تعرفي ان الورقه دي ملهاش لازمه يعني ولا كانك لغيتيه اساسا ولو جات حركه التكليف هتلاقي اسمك عادي جدا فهبا نقدر نقول عليها اشتغاله

في ناس بقه بتجيب الورقه دي بعدين بتقدم في التكليف عادي من غير الشركه متعرف وتستلم التكليف ومتستلمش جواب التامين ومتروحش التكليف او تزوغ منه او تجيب عقد وتاخد اجازة بس تحايل يعني

في الاخر هقولك في بعض الشركات مش بتسال علي التكليف ولا بتعوز الغائه زي سيجما

وربنا يوفقك وانا تحت امرك في اي استفسار
    التعديل الأخير تم بواسطة drsherbiny ; 08-12-2011 الساعة 01:24 AM سبب آخر: اخطاء كتابيه

صفحة 3 من 5 الأولىالأولى 12345 الأخيرةالأخيرة