صفحة 10 من 10 الأولىالأولى ... 8910
النتائج 91 إلى 98 من 98

الموضوع: يوميات أسره مصريه جدااااااااااا (متــــــــــــــــجدد)

Pharma Student

ررررررررررررررائعة جدااااااا وان شاء الله هتبتسملك الايام ياسلمي وبالنسبة للحلقة اللي فاتت كانت فعلا مؤثرة لدرجة البكاء دي الست مكانتش مصدقة ان دي هدوم قديمة وكفاية فرحة بنتها وجه كمان الاستاذ حمزة كمل علياوافتكر مامته كل ده ومش مؤثرة
    -----
    منتظرين الحلقة الاخيرة

Pharma Student

حلقتين احلى من بعض
    دياريت الاخيره
    بقى
    وجزاك الله كل خير

Pharma Student

شكرا يادكاتره على المشاركه

والأن
    مع الحلقه الأخيره

ل
    لحلقة السادسة عشرة

لم تستطع سلمى النوم من قلقها من مكالمة عمة حمزة لأنها شعرت بشعور غريب لم تستطع تحديده من طريقة حديثها الناعمة وايضا طلبها الحصول على رقم هاتفها من والدة شيماء أشعرها بوجود شىء اكبر من جمع الملابس .....

أخبرت امها انها ذاهبة لمنزل شيماء لمقابلة عمة حمزة التى حكت لها عنه وعن ذكاؤه وشخصيته الجذابة .......رمقتها امها بنظرة متفحصة وهى ترى تورد وجنتيها واشراقها وشعرت بغريزتها بوجود شىء ما ..ولم ترد سبق الاحداث فدعت لها بالخير وطلبت منها عدم التأخر هناك ......

وصلت سلمى منزل شيماء القريب وصعدت الى الشقة الخالية التى يجمعون بها الملابس ولم تنس فى طريقها شراء كمية كبيرة من الحلوى والشيكولاتة لحمزة عندما يأتى ..

وفى الطريق كان حمزة لا يكف عن السؤال عن طنط سلمى ومتى سيصلون لها وعمته سناء مشغولة عنه بأفكارها وسعادتها بنتيجة التحريات البوليسية التى اجرتها عن سلمى وأسرتها...... والتى جندت فيها صديقاتها العالمات باصول الأسر والعائلات فلم تجد الا كل خير والجميع أكد لها ان أسرة سلمى من الأسر الطيبة المتدينة وأن الفتاة لا يشوبها شائبة وتتمتع بسيرة طيبة من الجميع .....

دخلت سناء الشقة الخالية لتجد أكوام من الملابس القديمة وتجد سلمى جالسة على كرسى صغير فى هدوء ... ألقت عليها التحية وعرفتها بنفسها وهى فى الواقع تتفحص ملامحها لتجدها ذات وجه مريح وملامح متوسطة الجمال ولكنها تبعث بالدفء وصاحبة جسد ممشوق نحيل ...

احمر وجه سلمى عندما شعرت بسناء تتفحصها بدقة ولكن خجلها ذاب عندما احتضنها حمزة بقوة وهو يهتف بها :
    -ازيك يا طنط سلمى وحشتينى اوى انا جبت معايا هدوم كتييييير ولعب كمان ...المرة اللى جاية انا ح أجى معاكى تانى .....ماشى يا طنط موافقة ولا ايه ؟

-فابتسمت سلمى بحنان حقيقى تدفق من قلبها من اول مرة رأت فيها حمزة واحتضنته وهى تقول : ماشى يا كابتن انا موافقة انا كمان محتاجة راجل قوى زيك كده علشان يساعدنى شوية ....

-فتدخلت سناء فى الحديث وهى تقول : والله حمزة مالوش سيرة غيرك الاسبوع اللى فات كله وازاى انتو لعبتم سوا وانه حبك على طول وصمم انه يشوفك تانى ...ربنا يكرمكم على مشروعكم ده اللى يعمل كده لازم يكون قلبه كله خير ..الا قولى لى انتى خريجة كلية ايه يا سلمى ؟

-وبدأت سلمى تحكى لمدام سناء كل شىء تقريبا عنها وعن أسرتها وكانت تشعر بالخجل فى البداية ثم استمر الحديث طويلا بلا قيود وكأنها تعرف سناء من سنوات والتى بدورها أخذت تشكو لها من اولادها وشقاوتهم وأنها تتمنى لو تهاجر الى الهند وحدها كى ترتاح قليلا من السيرك المنصوب دوما فى بيتها !!!

وأخذت سلمى تضحك من خفة دمها وطريقتها البسيطة للدخول فى القلب وشعرت كأنها تعرفها من سنوات حتى فاجأتها سناء بسؤال مفاجىء
    -انا مش شايفة فى ايدك دبلة يا سلمى هو انتى مش مرتبطة ؟

-احمر وجه سلمى وقالت بصوت خافت : لسه النصيب ما جاش .......

-فضحكت سناء وهى تقول لها : طيب يا ستى انا عندى عريس ليكى انا حبيتك ودخلتى قلبى واتمنى انك توافقى انك تشوفيه على الاقل .........
    -............................
    -والله الواحد نسى كسوف البنات الجميل ده شوفى يا ستى العريس هو أخويا أحمد والد حمزة هو معجب بيكى من يوم المعرض وكمان حمزة جننا عليكى ...شوفى انا عارفة انك آنسة وهو أرمل وعنده طفل ويمكن يكون ده صعب عليكى لكن مش علشان هو أخويا بأقول كده لكن هو فعلا انسان ممتاز ومتدين جدا وناجح جدا فى شغله كمبرمج كومبيوتر والحمد لله احنا عيلتنا مرتاحة ماديا يعنى مش حيكون فيه مشاكل مادية ان شاء الله .....
    وهو انسان هادى وبيحب يخدم الناس كلها زيك كده واللى شده ليكى حبك للخير ولبسك المحترم وطبعا جمالك وأدبك ......وانا أؤكد لك انك لو حصل نصيب انه حيسعدك يمكن أكتر من الشاب الاعزب لأنه جرب الوحدة وحيكون حريص على ارضائك ونجاح الزواج ونفسه فى زوجة تسعده وتصونه وتتقى الله فيه وفى ابنه ....قلتى ايه يا ست العرايس ؟.......
    -
    -دق قلب سلمى بعنف وهى لا تعرف ماذا تقول من شدة اضطرابها وسعادتها وخوفها فى نفس الوقت ...... صمتت ولم تدرى ماذا تقول .........
    -
    -انا عارفة ان الموضوع صعب لكن ياريت تفكرى وتاخدى رأى والدتك ووالدك وده كارت أحمد فيه عنوانه وتليفونه علشان تسألوا عليه براحتكم وانا بعد كام يوم حأتصل بيكى علشان أعرف رأيك ايه ؟ وعلى العموم لسه حتقعدوا مع بعض وتشوفوا حترتاحوا لبعض ولا ايه ؟ وفى كل الاحوال انا كسبت أخت جميلة لى فى الله واتمنى نكون أصحاب على طول .......

-قامت سلمى لتسلم عليها وهى لا تدرى ماذا تقول واحتضنت حمزة الذى ودعها وهو يقول فى براءة : يا ريت يا طنط تيجى تعيشى معانا على طول انا نفسى تكونى ماما لى انا لوحدى ...............!!!!!

بصراحه ياجماعه هيه دى نهايه اليوميات

بس الى حصل بعد كده ان سلمى وافقت أنها تكون أم لحمزه
    مبرووووووووووووووووووووووووووووووووك

وفى النهايه
    أحب أشكر كل الى تابع اليوميات

والى اللقاء مع يوميات اخرى

كل هذا وأكثر لن تجدوه الا مع

هارى بوتر

بدأت معكم ب3 أجزاء لعمر وساره
    وهما
    1_يوميات اتنين مخطوبين
    2_يوميات اتنين متجوزين
    3_يوميات بابا عمر وماما سلمى ويحيى

واخير يوميات اسره مصريه جدا

ولو حصل نصيب بأذن الله هتابعو معايا يوميات
    لواحظ وعبد المتجلى
    (يوميات مضحكه جدا)

شكرا جزيلا
    اتمنى تكونو استمتعو بهذه اليوميات
    وأستفدتو منها

دى open end ولا ايه

بس يا خساره كان نفسى سلمى تتجوز واحد من سنها

ومش متجوز بس نصيبها كده

شكرا ع اليوميات
    يا دكتور

Pharma Student

جميلة جداااااااااااااااا يا دوك تسلم ايديك ..
    جزاك الله كل خير .. وفى انتظار الجديد باذن الله ..

Pharma Student

رررررررررررررررروعة روعة روعة بجد شكرا جزيييييييييييييييلا لحضرتك ومنتظرين لواحظ وعبد المتجلي
    مش عارفة ليه من اسمهم بيفكروني ببسنت والدياسطي

Pb Elite

اكتر من روعه يا دكتور

بجد نهاية جامده جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اا

وانا فرحت اوى لسلمى انت بجد خليتنا عيشنا كل الشخصيات

ف ميرسي جدا على اليوميات كلها وبالذات يوميات الاسرة دي

وطبعا مستنيين لواحظ وعبدالمتجلى قرييييييييييييييبا جدا متتأخرش علينا بقه

Pharma Student

بصراحه موضوع رائع انا قراته كله مره واحده ميرسى يادكتور ع التوبيك الهايل ده وان شاء الله هشوف بقيه اليوميات

صفحة 10 من 10 الأولىالأولى ... 8910