صفحة 3 من 9 الأولىالأولى 12345 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 21 إلى 30 من 82

الموضوع: الجدول النهائي للفصل الدراسي الثاني - الفرقة الثانية 2011

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة charmed مشاهدة المشاركة
    اسبوع ازاى هيا الدراسة مش السبت الجاى؟
    لا الدراسة اتأجلت بالجامعات أسبوع كمان لكن المدارس هتبدأ عادي
    ويا رب د.حسن يتفهم الموقف بجد حرام انا عندي يوم شغالة من الساعة 8حتي 5 مساء
    وباقي الأيام من 9 أو 10 حتي 4 أو 5 بجد حرااااااااااااااااااام ده فعلا انتحااااااااااااااار

Pharma Student

الدراسه للمدارس بس هيا اللى الاسبوع اللى جاى انما الجامعات 5/3

Pb Elite

عدد ساعات الشغل كتير اوى كل يوم مفيش يوم اسهل من اللى قبله بجد حرااااااااااااام

Pharma Student

والله حراااااااااااااااااااااااااام ..
    يعني ايه نشتغل من 8 ل5 ؟؟؟؟؟؟؟ عقل بشري ايه اللي يقدر يشتغل طول الفترة دي !!!!!!!!!!!
    والمفروض اننا نروح نذاكر كمان... نفسي أفهم ازاااااااااي ده ؟؟

وبعدين سكاشن الصيدلانيات بادئة من الساعة 8 .. طيب ازاي وهم مش بيسمحوا لحد يدخل بعدهم ولو بثانية واحدة واحنا بنسافر ومش ضامنين ظروف السفر ومفيش عندهم نقاش ..

ولو قلت أهو يوم ويعدي أجي أبص ألاقي باقي الايام بنبدأ من 9 أو 10 وأخلص 4 أو 5 ... أنا حاسة انهم بيعاملونا في الكلية دي على اننا انسان ألي مش بشر بنحس ونتعب ...

أنا كنت بأحب أحضر المحاضرات بس بصراحة بالإسلوب ده مش هأقدر.... وهم اللي اضطرونا لكده

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة swalma مشاهدة المشاركة
    والله حراااااااااااااااااااااااااام ..

يعني ايه نشتغل من 8 ل5 ؟؟؟؟؟؟؟ عقل بشري ايه اللي يقدر يشتغل طول الفترة دي !!!!!!!!!!!
    والمفروض اننا نروح نذاكر كمان... نفسي أفهم ازاااااااااي ده ؟؟

وبعدين سكاشن الصيدلانيات بادئة من الساعة 8 .. طيب ازاي وهم مش بيسمحوا لحد يدخل بعدهم ولو بثانية واحدة واحنا بنسافر ومش ضامنين ظروف السفر ومفيش عندهم نقاش ..

ولو قلت أهو يوم ويعدي أجي أبص ألاقي باقي الايام بنبدأ من 9 أو 10 وأخلص 4 أو 5 ... أنا حاسة انهم بيعاملونا في الكلية دي على اننا انسان ألي مش بشر بنحس ونتعب ...
    أنا كنت بأحب أحضر المحاضرات بس بصراحة بالإسلوب ده مش هأقدر.... وهم اللي اضطرونا لكده

حبيبتي ازيك واحشاني الله يكون في عوننا بجد ما اقدرش اقول غير كده

Pharma Student

ان شاء الله خير
    ويكون فيه ولو تغيير بسيط لان بالمنظر ده فعلا حاجه صعبه قوى
    نتعشم خير ف اداره الكليه ويسمعوا مطالبنا

Pharma Student

زمان كنت بألس على الصيادلة اللي بيتخرجوا يقعدوا في الصيدلية يتفرجوا على التليفزيون ويسيبوا الاسيستانت يعمل كل حاجة .. بس بصراحة ليهم حق ماهو بعد البهدلة اللي اتبهدلوها في الكلية دي لازم يخرجوا يرتاحوا...

وكمان أول مادخلت صيدلة المنصورة كنت بأسمع ان صيادلة المنصورة مطلوبين أوي برة وخصوصاً في السعودية .. كنت فاكرة انهم مطلوبين لان اسلوب تعليمهم راقي بس بصراحة لما جربت لقيت انه عادي.. فأستغربت ..طيب هم ليه مطلوبين ..بس فهمت بعد كده لما شفت حال الصيادلة هناك وعرفت انهم بيطلبوهم لانهم اتبهدلوا و اتعودوا على البهدلة فلما يتبهدلوا عندهم هيكون ده عادي هم متعودين ومش هيشتكوا

كنت أتمنى اننا نغير من وضع الصيدلي ونعمل جيل صيدلي محترم غير اللي قبلنا... بس بالإسلوب ده يدوب نذاكر الكلمتين وبعدين نحطهم في الامتحان ونخرج من الامتحان ننساهم وربنا يعينا لغاية مانتخرج علشان نفتح صيدلية نتفرج على التليفزيون فيها أو نكمل مسيرة البهدلة في السعودية

يــــــــــــاريت ماتكونش دي نهايتنا ... ويــــــــــــاريت لو ادارة الكلية تساعدنا نغيرها

Pharma Student

يا جماعة بجد لازم نعترض على موضوع ان السكاشن كل اسبوع ...ده الاول كان ارحم و احسن كتييييييييييييير
    حرام كده بجد !

Pharma Student

بس بالإسلوب ده يدوب نذاكر الكلمتين وبعدين نحطهم في الامتحان
    اها طبعا لازم الواحد يحفظ وبس !

لان اللى هيحاول يفكر او يفهم يبقى كل سنة وهو طيب

Pharma Student

والله ادارة الكليه مش هتستحمل وقفه واحده من طلبة الدفعه ع الاقل فى الكليه !!
    الشراره على وشك ... ومن ثم ....
    كنت مفكر انهم بياجلو الدراسه لاغراض اصلاحيه تطفئ نار الطلبه المظلومه فى كل حاجه .. لكن اظاهر مش كده خالص
    ربناا يعدى الترم ده على خير ايا كانت الطريقه بقه ....

صفحة 3 من 9 الأولىالأولى 12345 ... الأخيرةالأخيرة