صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 28

الموضوع: قول رايك فينا ؟

Pb Elite

Smile قول رايك فينا ؟

بســم الله الرحمن الرحيم
    والصلاة والسلام على المبعوث رحمة للعالمين

ألا تطمح بان يكون منتدانا هو الافضل ؟!
    ألا تريد ان يكون المنتدى دوما فى المقدمة ؟!
    ألا تريد ان تجد دوما ما تحتاجه بسهولة ويسر ؟!
    تعال لنبحر مع اقلامنا ونحلق فى سماء الكلمات وابجديات الحروف

ننسج الحوار بخيوط من افكار
    لكى ننمو فى جوف عالم يظهر كل يوم لنا بزى مختلف

تعال لنبحر مع المستقبل ولكن علينا ان لا ننسى الماضى
    تعال نجارى الاقلام ونصنع من هذا المنتدى أعلام
    تعال لنرسم شعاعا لنرى من خلاله الى اى مدى وصلنا مع هذا المنتدى ؟
    شارك برايك
    ماهى سلبيات منتدى الفرقة الثالثة ؟

ماهى ايجابياته ؟
    ماهى سلبيات المشرفين ؟
    ماهى ايجابياتهم ؟
    ما تتمناه منهم ؟
    ماهى افكارك لتطوير هذا المنتدى ؟
    كن صريحا انقد قل كل ما تريد لا تخجل فما نحن هنا الا لخدمتك
    نحن من نطلب منك كيف تريدنا ان نخدمك . فهل ستردنا خائبين ؟

Pharma Student

[quote=SHEREIF;423455]
    بســم الله الرحمن الرحيم
    والصلاة والسلام على المبعوث رحمة للعالمين

ألا تطمح بان يكون منتدانا هو الافضل ؟!
    ألا تريد ان يكون المنتدى دوما فى المقدمة ؟!
    ألا تريد ان تجد دوما ما تحتاجه بسهولة ويسر ؟!
    تعال لنبحر مع اقلامنا ونحلق فى سماء الكلمات وابجديات الحروف

ننسج الحوار بخيوط من افكار
    لكى ننمو فى جوف عالم يظهر كل يوم لنا بزى مختلف

تعال لنبحر مع المستقبل ولكن علينا ان لا ننسى الماضى
    تعال نجارى الاقلام ونصنع من هذا المنتدى أعلام
    تعال لنرسم شعاعا لنرى من خلاله الى اى مدى وصلنا مع هذا المنتدى ؟
    شارك برايك

اكيد كل حاجة ليها سلبيات واكتر حاجة كانت واضحة هى لما كل واحد يدخل يفتى ويقول كلام مش متاكد منه وتطلع اشاعة والكل يصدقها

ماهى ايجابياته ؟
    لما كنت بحتاج اشوف مواعيد جدول او اى حاجة اعلان او كدة نازل جديد كنت بجرى عالمنتدى المنقذ يعنى كان مريحنى عالاخر ومكنتش بضطر انزل من البيت واتعب نفسى
    ماهى سلبيات المشرفين ؟
    مش عارفة يمكن علشان الايجابيات اكتر فانا مش واخدة بالى من السلبيات
    ماهى ايجابياتهم ؟
    بيمتازو بالذوق فى التعامل معانا يعنى مثلا انا لو عملت موضوع وهو موجود ما كانش بيتشال غير بطريقة محترمة
    بحس ان المشرفين هنا هم الناس الصح فى المكان الصح

ما تتمناه منهم ؟
    اتمنى انه يكون فى تجديد فى المنتدى علشان ميحصلش ملل
    بصاحة مفيش افكار عندى دلوقتى وبعدين هو كدة كويس واحسن من منتدايات كليات تانية كتير
    يمكن تظهر افكار تانية بعدين هبقى اقول عليها

يارب مكونش طولت عليكو او قلت كلام مش مفهوم بس دة والله رايي بكل صراحة

اتمنالك دايما التوفيق والنجاح

Super Moderator

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة drpinkysnow مشاهدة المشاركة

اكيد كل حاجة ليها سلبيات واكتر حاجة كانت واضحة هى لما كل واحد يدخل يفتى ويقول كلام مش متاكد منه وتطلع اشاعة والكل يصدقها

ماهى ايجابياته ؟
    لما كنت بحتاج اشوف مواعيد جدول او اى حاجة اعلان او كدة نازل جديد كنت بجرى عالمنتدى المنقذ يعنى كان مريحنى عالاخر ومكنتش بضطر انزل من البيت واتعب نفسى
    ماهى سلبيات المشرفين ؟
    مش عارفة يمكن علشان الايجابيات اكتر فانا مش واخدة بالى من السلبيات
    ماهى ايجابياتهم ؟
    بيمتازو بالذوق فى التعامل معانا يعنى مثلا انا لو عملت موضوع وهو موجود ما كانش بيتشال غير بطريقة محترمة
    بحس ان المشرفين هنا هم الناس الصح فى المكان الصح
    ما تتمناه منهم ؟
    اتمنى انه يكون فى تجديد فى المنتدى علشان ميحصلش ملل
    بصاحة مفيش افكار عندى دلوقتى وبعدين هو كدة كويس واحسن من منتدايات كليات تانية كتير
    يمكن تظهر افكار تانية بعدين هبقى اقول عليها
    يارب مكونش طولت عليكو او قلت كلام مش مفهوم بس دة والله رايي بكل صراحة

اتمنالك دايما التوفيق والنجاح
    شكــراً يا dr pinkysnow على الرد

مطولتيش ولا حاجه لو افتكرتى اى حاجه تانيه قوليهالنا برضو

ولو اى حد عنده فكره او اقتراح او اى رأى ياريت لو يقوله لنا برضو

يـارب ميكونش فى اى تقصير حصل منى او من د.شريف فى الاشراف

كـل سنه و انتم طيبين

انا اطالب بتنحي جميع المشرفين والمسؤولين على المنتدى ..................... لانهم كانوا متعينين في عهد النظام السابق مع انهم كفئ واد المسؤوليه وشايلين المنتدى على راسهم ومشفناش منهم اي حاجه وحشه ....... ابدا ومعتقدش ان في منتدى المشرفين فيه مخلصين كده ومش عايزن منهم اكتر من كده ............ بس لا زلت عند موقفي....... واطالبهم بالتنحي جميعا ....... لقاءنا في جمعة الفضى في ميدان التحرير ...............

بالتوفيق جميعا ...............

Pharma Student

السلام عليكم
    بصراحة بصراحة انا مش هاقدر اتكلم نص كلمه علي مشرفين الفرقه التالته غير اني اقولهم جزاكم الله الجنه
    بالنسبه للعيوب ف د\أميرة ما شاء الله امتياز مفيش ولا غلطه(يا رب نتيجتها برضو تكون امتياز)
    بالنسبه لشريف عنده عيبين اولا انه ممكن يعدل مشاركه او ينقل او يلغي موضوع من غير ميعرف صاحبه
    تاني عيب ان غالبا صندوق الرسائل ممتلئ عنده فلما بحتاجه مش يعرف اجيبه الا لما اعمل مشكله في المنتدي والادمن والموديراتورز التانيين يكلموني
    العيب التاني ان في بعض الاحيان الضفاضيع والاحاديث الجانبيه بتكتر فمش بعرف اجيب المعلومة بسهوله

-----
    انا معاك يا ضياء انا عاوز اتفرج عالميدان وبرضو عاوز اسقط اوائل الدفعه (اللي انت منهم ) عشان طلعوا اوائل في وجود النظام السابق

Super Moderator

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr Deya مشاهدة المشاركة
    انا اطالب بتنحي جميع المشرفين والمسؤولين على المنتدى ..................... لانهم كانوا متعينين في عهد النظام السابق مع انهم كفئ واد المسؤوليه وشايلين المنتدى على راسهم ومشفناش منهم اي حاجه وحشه ....... ابدا ومعتقدش ان في منتدى المشرفين فيه مخلصين كده ومش عايزن منهم اكتر من كده ............ بس لا زلت عند موقفي....... واطالبهم بالتنحي جميعا ....... لقاءنا في جمعة الفضى في ميدان التحرير ...............

بالتوفيق جميعا ...............

هتعزلونا ولا ايه ..... ايوا انا حاسه اننا كنا متعنتين معاكم شويه فعلا ... وعد ان شاء الله لو كملنا فى اشراف رابعه ..... هنتعنت أكتر
    ميدان التحرير مش فاضى دلوقت ... ممكن تعتصموا فى ساحه الكليه

شكــراً يا د.ضيـاء ... والله كل واحد من اداره المنتدى من أول د.طلعت لحــد أخر فولنتير نيتنا هى التسهيل على الناس ومساعدتهم بقدر الامكان ربنا يقدرنا على المساعده دائماً

وكمان شكرا جزيلاً ليك على الشرح الممتاز اللى كنت بتشرحه أيام الامتحانات

الله يكرمك

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة A.Elrayes مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم
    بصراحة بصراحة انا مش هاقدر اتكلم نص كلمه علي مشرفين الفرقه التالته غير اني اقولهم جزاكم الله الجنه
    بالنسبه للعيوب ف د\أميرة ما شاء الله امتياز مفيش ولا غلطه(يا رب نتيجتها برضو تكون امتياز)

شكـراً .... اللهم آمين ربنا يفرحنا كلنا بالنتيجه يارب ان شاء الله
    بالنسبه لشريف عنده عيبين اولا انه ممكن يعدل مشاركه او ينقل او يلغي موضوع من غير ميعرف صاحبه
    تاني عيب ان غالبا صندوق الرسائل ممتلئ عنده فلما بحتاجه مش يعرف اجيبه الا لما اعمل مشكله في المنتدي والادمن والموديراتورز التانيين يكلموني
    العيب التاني ان في بعض الاحيان الضفاضيع والاحاديث الجانبيه بتكتر فمش بعرف اجيب المعلومة بسهوله

-----
    انا معاك يا ضياء انا عاوز اتفرج عالميدان وبرضو عاوز اسقط اوائل الدفعه (اللي انت منهم ) عشان طلعوا اوائل في وجود النظام السابق
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

الحمدلله انا كده بــراءه
    شكـراً يا د.أحمد
    الميدان ده لو كان بينطق كان زمان صوته وصل للهند من كل اللى بيحصل فيه ده
    بالنسبه للعيب التانى انت عندك حق فاكره انا يوم الضفادع ده وكنت انا بتكلم معاهم فعلا كان عندك حق تطلب حذفهم .... ان شاء الله مش هتتكرر تانى بإذن الله ولو اتكررت تانى برضو عادى حد يبقى يقولنا ونحذفهم ان شاء الله
    ====
    آدى كده 3 قالوا رأيهم .... أحمدك يــارب
    أموت واعرف الناس بتروح فين فى الاجازه ايام الامتحانات لما كان يعدى يومين ومادخلش المنتدى باجى بعد الامتحان الاقى 10 صفح مثلا زادوا فى ساحات الحوار بقعد أقرا فيهم عشان لو فى حاجه كده ولا كده تتلحق لكن دلوقت كل يوم بدخل المشاركات قليله جدااااا

Pharma Student

الايجابيات اكتر طبعااااااااااا

بس من باب الرخامه نتكلم عن السلبيات

اوقات كتير بلاحظ ان المشرفين بيمسحو مشاركات عاديه جداااااا او بيعدلوها ف اوقات
    ومع اصحابهم عادي

يعني مثلا يا جماعه ممنوع الحوارات الجانبيه وخصوصا ف مواضيع بره ماده معينه او حاجه خاصه بالكليه

في حين بعض المشرفين بيتكلمو ف حوارات جانبيه وطبعا مش هيمسحو لنفسهم

اوقات تانيه يبقى فيه مشكله والناس بتتخانق وبكل برود المشرف يقولك مش ينفع موضوع يتحذف من غير طلب صاحب الموضوع .. عايزنها دم يا معلم

اممممممم ... شايف ان قسم الفرقة الثالثة ممتاز جدا بشكل عام
    مشرفين محترمين طبعا ومتعاونين
    وشريف بيعمل ف صمت تام . متحسش انه موجود اصلا بس عارف انه بيتعب

اتمني الفتره الجايه يبقى فيه مجال لحرية الكلام اكتر
    القيود اللي على المشاركه اتمنى تقل
    نفسي بجد يبقى فيه قسم كده اي حد يعمل مخالفه يتكتب اسمه واخد مخالفه امتى وايه السبب علشان كله يعرف ان ده غلط وعلى الاقل لما حد يعرف ان شكله هيبقى مش كويس كده هياخد باله بعد كده

ف النهاية طبعا لازم اشكر مشرفين القسم اللي بجد كلنا استفدنا من حاجات كتييييييير سهلوها علينا وافدونا بيها

شكرا د\اميره

شكرا شريييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي يييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييف (اخويا وبحبك والله

Super Moderator

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed kewan مشاهدة المشاركة

الايجابيات اكتر طبعااااااااااا

بس من باب الرخامه نتكلم عن السلبيات

اوقات كتير بلاحظ ان المشرفين بيمسحو مشاركات عاديه جداااااا او بيعدلوها ف اوقات
    ومع اصحابهم عادي
    زى إيه مثلا ؟
    انا فاكره ان موضوع الضفادع اللى دكتور الريس قال عليه كنت اتكلمت شويه فيه ومسحت كله يوميها

يعني مثلا يا جماعه ممنوع الحوارات الجانبيه وخصوصا ف مواضيع بره ماده معينه او حاجه خاصه بالكليه

في حين بعض المشرفين بيتكلمو ف حوارات جانبيه وطبعا مش هيمسحو لنفسهم
    والله بنمسح لنفسنا لو كنا دخلنا فى الكلام مع الناس
    لو حضرتك شفت اى مره فيها تجاوز سواء مننا او من غيرنا لازم تقول للمشرفين على القسم لان المشرف ممكن حاجات تعدى عليه غصبا عنه وممكن حاجات مياخدش باله منها غير لما حد يشتكى منها

اوقات تانيه يبقى فيه مشكله والناس بتتخانق وبكل برود المشرف يقولك مش ينفع موضوع يتحذف من غير طلب صاحب الموضوع .. عايزنها دم يا معلم

بيتهيالى حضرتك تقصد المواضيع اللى كانت ايام مشاكل الصيدلانيات والفارما ؟
    اى موضوع مينفعش يتحذف الا اذا كان مخالف دينيا او اخلاقيا او صاحبه طلب كده
    المنتدى لازم يبقى عليه المواضيع اللى تخص مشاكل الفرقه والا لو مكانتش على المنتدى هتتحط فين يعنى ! ! !

لازم هيبقى فى اختلاف فى الآراء بين الناس وده مسموح بيه عادى مادام مخرجش عن الحدود المسموح بيها هنا فى المنتدى

اممممممم ... شايف ان قسم الفرقة الثالثة ممتاز جدا بشكل عام
    مشرفين محترمين طبعا ومتعاونين

وشريف بيعمل ف صمت تام . متحسش انه موجود اصلا بس عارف انه بيتعب

اتمني الفتره الجايه يبقى فيه مجال لحرية الكلام اكتر
    القيود اللي على المشاركه اتمنى تقل
    نفسي بجد يبقى فيه قسم كده اي حد يعمل مخالفه يتكتب اسمه واخد مخالفه امتى وايه السبب علشان كله يعرف ان ده غلط وعلى الاقل لما حد يعرف ان شكله هيبقى مش كويس كده هياخد باله بعد كده

فى الملف الشخصى لاى عضو بيبقى مكتوب الانذارات اللى خدها وخدها امتى

ف النهاية طبعا لازم اشكر مشرفين القسم اللي بجد كلنا استفدنا من حاجات كتييييييير سهلوها علينا وافدونا بيها

شكرا د\اميره

شكرا شريييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي يييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييف (اخويا وبحبك والله

شكـــراً يا د.أحمد على الرد

Pb Elite

بسم الله الرحمن الرحيم
    طبعا شكرا يا دكاترة على المجهود الى بتعملوه ، و فعلا جزاكم الله كل خير .

بشكل عام قسم الفرقة التالتة من احسن الاقسام و كمان منظم نوعا ما ...... مقدرش اقول راى لانى مش بدخل كتير ، بس اكتر حاجة بضايقنى كمية المواضيع المثبتة حتى كتير منها مش بيكون مهم او عفى عليه الزمن وحتى المواضيع الى الدكاترة بتعملها ممكن نجمع كل لينكاتها فى موضوع واحد و نثبته ، يعنى مش لازم الكل لان اصلا فى كتير من الدكاترة بتعمله و مش بتهتم بيه .

و برده نحاول نعمل موضوع خاص بالمعلومات ، حاجة اشبه بموضوع الاعلانات بس يكون متاح لجميع الطلبة ، يعنى مثلا لو عندى اعلان عن حاجة احطها فيه ، لان فى حاجات كتير كانت مفيدة بس مش بتتحط فى الموضوع المثبت او اغلب الاعلانات الى كانت بتنزل كانت لازم تكون معتمدة من الدكاترة او من الكلية ......... لكن الموضوع ده علشان مثلا لو الدكتور قال حاجة مهمة نحطها فيه ، سؤال هيجى فى الامتحان او غيره او حتى لو فى واحد عنده سؤال فى جزئية معينة من المنهج يبقى يحطه فيه ، وبعد كده يكتبه فى موضوع المادة بحيث فى اخر السنة يبقى معانا حاجة شبه مذكرة الاسئلة ......... و المشرفين يبقوا حطين لينك اول ما اضغط عليه اروح للمشاركة الى فى موضوع المادة و ابداء اشوف النقاشات حول هذا السؤال .

و برده لو نقدر نعمل يوم للشات مكان ساحة الحوار زى منتديات الشات بحيث نتفق على مشكلة او مادة معينة نذاكرها و نبداء نتحاور فيها كلنا مع بعض

و اتمنى ان اكون مش طولت عليكم و دايما للامام .

Pharma Student

بصراحة مجهود جميل ورائع من مشرفي المنتدى جميعا بلا استثناء وعلى رأسهم
    د|أميرة
    د|شريف

جزاكم الله كل خير وننتظر منكم المزيد ان شاء الله

صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة