صفحة 2 من 8 الأولىالأولى 1234 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 11 إلى 20 من 76

الموضوع: من القلب ...........

Pharma Student

جزاك الله خيراً يا دكتور باهر
    لما حضرتك شرحتلنا العملى فرق كتير عن إعدادى
    وأنا برده كانت مشكلتى فى الرسم لما أخدناه مره واحده فى المدرج فى الآخر كنت حاسه إن الدنيا ملخبطه شويه
    بس بالنسبه للشغل فى المعمل حضرتك والدكتوره عملتوا اللى عليكوا معانا
    جزاكوا الله خيراً

Pb Elite

جزاك الله خيرا يا دكتورنا الحبيب باهر..ده كان اولا يعنى..ثانيا..كتاب العملى يا دكتور غير جيد إطلاقا..ثالثاكان فيه سكاشن لا تلقى اهتماما..وانا مش هتكلم عن الميكروسكوبات خالص

Pharma Student

بسم الله الرحمن الرحيم
    اولا بشكرك جدا يادكتور باهر على انك مهتم بينا وبتحاول تتواصل معانا على عكس الباقيين وبتحاول توصل لمشاكلنا وطريقه تفكيرنا بأسلوبك المتواضع جدا ولك جزيل الشكر
    ثانيا/ بالنسبه للموضوع ال حضرتك طرحته علينا انا شايفه انه فعلا تظل مشكله الرسومات فى العملى والكتاب المشكله الاولى والاخيره لانها بتتراكم علينا فى الاخر وبنطر نلجأ للورق الخارجى ال حضرتك عارفه طبعا فأنا شايفه ان لو الرسومات اتخدت بالاول والكتاب كمان اتصحح فى كل سكشن هيوفر علينا كتير جدا وكمان ياريت محاضره الرسم تكون منفصله وبليز بليز يادكتور بلاش data show
    لانها بتفقد التركيز صدقنى ديه المشكله ال بتقابلنا ومابنحضرش اى محاضره من النوع ده
    ثالثا/بالنسبه لشرح حضرتك لا غبار عليه حضرتك بتعامل ربنا معانا بس ياريت يكون الامنحان فى سياق الشرح لاننا فى الامتحان بنقابل اسئله غريبه ما تتطرقناش ليها من قبل كده ومن هنا تكمن الصعوبه ومرسيه اوى اوى يادكتور جزاك الله خير

Moderator

Cool

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SAMAR ADEL مشاهدة المشاركة
    وبليز بليز يادكتور بلاش data show
    ايه راى باقى الدكاترة فى حكايه ال
    data show انا مش موافق طبعا على راى الدكتورة سمر بالعكس خليها موجودة

والميكروسكوبات اعتقد انها سليمه والعيب بيبقى من تحضير الشريحه ومفيش حاجه لو سألت الدكتور وانت بتعملها انا كنت الاول تايه زيكوا ومكنش بيطلع معايا حاجه وكنت ببقى متضايق طبعا وجيت فى مرة سألت الدكتور الكميه اللى اخدها قالى وببساطه يوميها كل الشرايح طلعت معايا وكان يوم لذيذ جدا فأعتقد العيب مننا فى حكايه الميكروسكوب
    بس عايز اعرف رايكوا فى حكايه ال data show تستمر ولا لا.؟.
    انتوا ايه رايكوا؟

مسئول الجمعية العلمية

انتوا ايه رايكوا؟
    لا لا طبعا لازم تستمر

Pharma Student

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    أولا احب اشكر حضرتك ياد.باهر على مجهوداتك معانا وان شاء الله يكون كل دا في ميزان حسنات حضرتك وربنا يجزيك عنه كل خير ان شاء الله
    بعد كدا بردو ياريت لو فعلا ناخد الشرح الى بناخده فالمعمل دا فالمحاضرة ملا قبل السكشن على الاقل هيبقى في كدة اننا نقرأ احنا هندخل نعمل ايه ونكون فاهمين كويس لكن لما يبيقى الشرح فالمعمل قبل الشغل على طول الواحد مش بيبقى مركز فالحجات الكتير الى هنعملها مثلا يعني لو افتكرت خكوة مش بفتكر التانية

وكمان ياريت الرسم حضرتك مع كل مرة ترسمهولنا بايضاح كدا زي محاضرة الرسم الاخيرة دي
    فأكيد هنبقى مركزين أكتر وجزاك الله خير

عضـو هيئـة التـدريـس

الف شكر لاخواتي الاعزاء علي تواصلهم معي

و الف شكر علي كل راي لان من قاله لابد ان يتاكد انه سيكون في ميزان حسناته لانه سياخذ في عين الاعتبار اذا اخذ به و تحولنا الي الافضل

و لكني لن ارد الان ................ اريد ان اسمعكم اكثر و اكثر .............. انا متاكد ان فيه مشاكل اكثر من كدة ارجوكم الصراحة و الصدق

شكرا لكم

Pharma Student

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة same7 مشاهدة المشاركة
    ايه راى باقى الدكاترة فى حكايه ال
    data show انا مش موافق طبعا على راى الدكتورة سمر بالعكس خليها موجودة

والميكروسكوبات اعتقد انها سليمه والعيب بيبقى من تحضير الشريحه ومفيش حاجه لو سألت الدكتور وانت بتعملها انا كنت الاول تايه زيكوا ومكنش بيطلع معايا حاجه وكنت ببقى متضايق طبعا وجيت فى مرة سألت الدكتور الكميه اللى اخدها قالى وببساطه يوميها كل الشرايح طلعت معايا وكان يوم لذيذ جدا فأعتقد العيب مننا فى حكايه الميكروسكوب
    انتوا ايه رايكوا؟

ازاى الكلام ده يا دكتور ؟

طيب هنفترض انك محضر الشريحه صح بس ربنا وقعك فى ميكرسكوب تعبان وما اكثرهم فى قسم العقاقير يا ترى هتعرف تطلع بيه حاجه ..؟!!!

انا الحمد لله وصلت لاخر سنه ليا فى الكليه وعمرى ما دخلت سكشن عقاقير ولقيت ميكرسكوب كويس او تقدر تقول عليه انه ميكرسكوب صالح للاستخدام وللاسف دخلت امتحان عملى الابلايد من غير ما استاجر ميكرسكوب وطبعا النتيجه معروفه وطبعا انا مشفتش غير حاجه واحده تحت الميكرسكوب وهى الضباب

انا اسف انى دخلت فى الموضوع بس كان لازم اقول رايى عشان الدفع اللى لسه هتتعاقب ع الكليه متشفش نفس المصير ويا ريت قسم العقاقير يشوف حل للموضوع ده ضرورى

وجزاك الله خير ا يا د . باهر عن الموضوع ده

Pharma Student

بجد اول مره احسن انا ماده العقاقير حلوه
    مع انى ساااااامع عنها كلام كتير
    وبجد الstaff كله جميل وزوق ومعاملته حلوه

Pharma Student

انا شايفه يادكتور سامح ان اختلاف الراى لا يفسد للود قضيه ثانيا الموضوع بتاع data showده مش من وجهه نظرى انا وبس كتير مننا كده لان الرسومات طبيعى والشرح لما بيكون life بيفرق كتير جايز انت متعود عليها انا من راى ان الرسومات الدكتور بأيده وبنفسه هتفرق معانا كتير يعنى لما تشوف وتحفظ رسمه مرسومه بكتاب ولا مرسومه بخط الايد اكيد ده بيفرق وشكرا

صفحة 2 من 8 الأولىالأولى 1234 ... الأخيرةالأخيرة