مشاهدة نتائج الإستطلاع: المحاضرات ناوى على ايه بالنسبالها

المصوتون
17. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع
  • تحضر زى كل سنة

11 64.71%
  • تطنش زى كل سنة

2 11.76%
  • تحضر لاول مرة

2 11.76%
  • تطنش لاول مرة

1 5.88%
  • الموضوع مش فى دماغى اصلا و سبنا منه

1 5.88%
صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 23

الموضوع: ناويين على ايه يا صيادله مصر ؟!!!

Pharma Student

افتراضي ناويين على ايه يا صيادله مصر ؟!!!

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كل سنه وانتم طيبين الدراسه عالابواب وطبعا الجدوال نزلت والارقام وكل واحد عرف اللى ليه واللى عليه ومن هنا بوجه شكرى للعميد د/ محمود بكر العشماوى

لان بجد الجدول احسن وكويس خصوصا ان المحاضرات تبدا 9 وفيه فاصل 10 دقايق بجد شكرا

وبوجه شكرى برضه ل د/ طلعت لان ليه دور مهم لانه يوصلنا الجدوال ديه

طبعا كل واحد منا عرف اول يوم عنده ايه محاضرات حد ادنى 3 محاضرات ان لم تكن 4 محاضراات وهناخدهم هناخدهم لا مفر كليتنا لا تعرف
    الهزار ...........

ناويين بقى على ايه_وبصراحه _ تكنسلوا الاسبوع الاول او المده اللى قبل العيد كلها ....و لو فيه سكشن فلتة كده نروحه ولا ناوين على ايه ولا زى كل سنه............

انا من الناس اللى بحضر كل المحاضرات والحمد لله حتى ولو ما قدرتش اتفهم المحاضرات من دكتور ما وده نادر بالنسبه لسنه اولى لان كان معظم الدكاترة كويسين ..كنت بحضر برضه لان الموضوع اولا حكايه ضمير ..ثانيا انا مقدرش اتخيل الكليه من غير محاضره بجد ...معلش يمكن ديه غريبه شويه .... انت (ى) بقى بتحضر(ى) و فى كلا الحالتين نعم او لا ناويين على ايه السنه

مستنيه ردود مقترنه بالصراحه

وسلاااااااااام

Pb Elite

ءان شاء الله هحضر زى كل سنة ضميرى بيوجعنى لو ف يوم طنشت محاضرة بس بشرط انى اكون بفهم من الدكتور
    لكن لو العكس بطنش بس بعد عدت محاولات انى افهم وتقريبا 4 او 5 محاولات حسب صبرى على المحاضرة

Pharma Student

مرسي يا دوك على الموضوع بيفكرنى ببرنامج على فين ياشباب وبالنسبالنا على فين ياصيادله ؟

المهم عن نفسي الحمد الله برده ماتخيلش كليه منغير محاضرات وبصراحه مهما كان الدكتور او مش

بتفهمى منه عمرك ماهتدخلى محاضره مركزه فيها وهتخرجى منغير معلومه واحده على الاقل تفيدك

ممكن الكلام ده بيختلف بالنسبه الى بيخدو كورسات وعندهم حق ماهى استحاله تمشي محاضرات

وكورسات كده يبقي دمار ورائي والى جربته الحمد الله نتيجه المحاضرات احسن بكتير من الكورسات ونتيجه

عن تجربه وكتير من زمايلى بس فيارب ان شاء الله نستمر على كده ونقدر نظبط نفسنا من الاول لانك

سواء دلوقتى او بعد العيد كده كده داخل لا مفر يعنى وبعدين جميل انك حتى تحس بتعب اسبوع قبل العيد

علشان تحس باجازة العيد ولا ايه ؟؟؟؟

Pharma Student

Smile

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr/noony مشاهدة المشاركة
    ءان شاء الله هحضر زى كل سنة ضميرى بيوجعنى لو ف يوم طنشت محاضرة بس بشرط انى اكون بفهم من الدكتور
    لكن لو العكس بطنش بس بعد عدت محاولات انى افهم وتقريبا 4 او 5 محاولات حسب صبرى على المحاضرة

شكرااااااا للمرور وبضربلك تعظيم سلام تستحقيه فعلا

Pharma Student

انا بصراحة يا دكتورة ناوى ان شاء الله السنة دى احضر كل المحاضرات و كل السكاشن و من اول يوم و احاول استفيد بكل معلومة بتتقال فى الكلية لأنى بصراحة مكنتش بحضر بتاتا البتة فى اعدادى و خلصت اعدادى دون ان اعرف اى معلومة تفيدنى كدكتور صيدلى ..
    وانا لو فضلت على كده هتخرج زى مابيقولو (بقاااال) فقط.. فقررت التغيير من اجل المعرفة لأن دا مستقبلى وشغلى واحنا مش ورانا حاجة غير كده فليه منستفدش...وفى حاجة تانية مهمة مخدتش بالى منها الا اليومين دول انى احضر محاضرات عشان اسمع الكلمات وهيا بتتنطق صح من الدكتور مش كل واحد يطلع بنطق مختلف..امال هبقى صيدلى متميز ازاى؟؟
    واقلكم بقى على حاجة سر كمان انا ان شاء الله ناوى اطلع الأول على دفعتى السنة دى..
    يااااااااااااااارب اكرمنا كلنا بالنجاح والفلاح..مشكورة يا دكتورة ع الموضوع واسف جدا على الإطالة

Pharma Student

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr.soso مشاهدة المشاركة
    مرسي يا دوك على الموضوع بيفكرنى ببرنامج على فين ياشباب وبالنسبالنا على فين ياصيادله ؟

المهم عن نفسي الحمد الله برده ماتخيلش كليه منغير محاضرات وبصراحه مهما كان الدكتور او مش

بتفهمى منه عمرك ماهتدخلى محاضره مركزه فيها وهتخرجى منغير معلومه واحده على الاقل تفيدك

ممكن الكلام ده بيختلف بالنسبه الى بيخدو كورسات وعندهم حق ماهى استحاله تمشي محاضرات

وكورسات كده يبقي دمار ورائي والى جربته الحمد الله نتيجه المحاضرات احسن بكتير من الكورسات ونتيجه

عن تجربه وكتير من زمايلى بس فيارب ان شاء الله نستمر على كده ونقدر نظبط نفسنا من الاول لانك

سواء دلوقتى او بعد العيد كده كده داخل لا مفر يعنى وبعدين جميل انك حتى تحس بتعب اسبوع قبل العيد

علشان تحس باجازة العيد ولا ايه ؟؟؟؟
    اكيد يا دوك بس برضه مش هنتعب فيه اوى يعنى

شكرااااااااااااااا للمرور الجميل ده

Pharma Student

Smile

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EverLasting مشاهدة المشاركة
    انا بصراحة يا دكتورة ناوى ان شاء الله السنة دى احضر كل المحاضرات و كل السكاشن و من اول يوم و احاول استفيد بكل معلومة بتتقال فى الكلية لأنى بصراحة مكنتش بحضر بتاتا البتة فى اعدادى و خلصت اعدادى دون ان اعرف اى معلومة تفيدنى كدكتور صيدلى .. ربنا يوفقك
    وانا لو فضلت على كده هتخرج زى مابيقولو (بقاااال) فقط.. بعد الشر فقررت التغيير من اجل المعرفة لأن دا مستقبلى وشغلى واحنا مش ورانا حاجة غير كده فليه منستفدش. ان مبسوطه وفخورة بجد..وفى حاجة تانية مهمة مخدتش بالى منها الا اليومين دول انى احضر محاضرات عشان اسمع الكلمات وهيا بتتنطق صح من الدكتور مش كل واحد يطلع بنطق مختلف..امال هبقى صيدلى متميز ازاى؟؟
    واقلكم بقى على حاجة سر كمان انا ان شاء الله ناوى اطلع الأول على دفعتى السنة دى..يا رب
    يااااااااااااااارب اكرمنا كلنا بالنجاح والفلاح.امين يا رب العالمين.مشكورة يا دكتورة ع الموضوع واسف جدا على الإطالة
    مشكور يا دوك على الاطاله ديه زودت الموضوع قيمه

Pharma Student

والله انا ناويه احاول واحضر لان تالته زى ما سمعت صعبه
    بس مسأله الحضور دى ببقى ناويه عليها كل سنه بس مش بتحصل اوى
    يعنى بحاول احضر عشان الضمير بس مش كتير

Pharma Student

وشكرا حبيبتى على الموضوع

Pharma Student

Smile

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بنت مصر مشاهدة المشاركة
    والله انا ناويه احاول واحضر لان تالته زى ما سمعت صعبه
    بس مسأله الحضور دى ببقى ناويه عليها كل سنه بس مش بتحصل اوى